Kære Læser

Velkommen til min blog.

Alt aktivitet er fra 1. januar 2017 flyttet over på www.mtbakademiet.dk. Derfor vil du ikke finde nye opslag på denne side. Nye blog-opslag finder du på www.mtbakademiet.dk/blog-vlog.

Vi ses på mtbakademiet.dk :-)

Bedste hilsner
Mads Weidmemann


Målet med bloggen er at inspirere dig til at dygtiggøre dine mountainbikefærdigheder.
- Og måske du finder generel inspiration til livet.

Det skal nævnes, at alt skrevne er egne udtagelser og holdninger. De er ikke påvirket af eventuelle partnere eller lignende.

God læselyst & bedste hilsner
Mads Weidemann


10.22.2014

DGI - mountainbike intruktøruddannelse

Det er ingen hemmelighed, at mine interesseområder er indenfor mountainbiketeknik, undervisning og menneskelig udvikling.

Deraf kontaktede jeg DGI med henblik på at få skabt et ensrettet og yderst professionelt undervisningskompendie for mountainbikeinstruktører og intruktøruddannelsen, som jeg med stor glæde og ligeså stor entusiasme vil deltage i udarbejdelsen af.

Jeg siger ikke, at min MTB-teknik er den eneste rigtige... Jo, jeg gør! ;)
Vigtigst er, at der på landsplan skal styr på, hvordan der undervises i korrekt mountainbiketeknik, eftersom jeg fornemmer, at der fra "nogles" side bliver undervist i øst & vest.

MTB-sporten er efterhånden er ældre bekendt i landet med ca. 25 år på bagen.
Med denne alder findes der endnu ikke en fælles opfattelse af, hvordan teknikken fungerer, hvilket der naturligvis a.s.a.p. må findes en samlet forståelse for.

... Ligesom de i Den Danske Skiskole gjorde; den gang skiløb blev en hver-mands-sport. De samlede alle brugbare teknikker i ét lærekompendie til én fælles forståelse for korrekt dansk skiløb.

Åh ja, og min henvendelse til DGI: Vi havde et godt møde, og går mod fremtiden med fælles planer.