Kære Læser

Velkommen til min blog.

Alt aktivitet er fra 1. januar 2017 flyttet over på www.mtbakademiet.dk. Derfor vil du ikke finde nye opslag på denne side. Nye blog-opslag finder du på www.mtbakademiet.dk/blog-vlog.

Vi ses på mtbakademiet.dk :-)

Bedste hilsner
Mads Weidmemann


Målet med bloggen er at inspirere dig til at dygtiggøre dine mountainbikefærdigheder.
- Og måske du finder generel inspiration til livet.

Det skal nævnes, at alt skrevne er egne udtagelser og holdninger. De er ikke påvirket af eventuelle partnere eller lignende.

God læselyst & bedste hilsner
Mads Weidemann


12.13.2015

Årets Udgang

Ved årets udgang er det på sin plads at samle op på det forgangne år, evaluere og (måske) forbedre mod kommende år.

Dét, jeg kan konkludere fra mit personlige sportsår 2015 er, at det gik sgu egentlig meget godt!

I downhill konkurrencerne blev immervæk hentet lidt præmier denne sæson:

1x 5. plads
1x 4. plads
2x 2. pladser
3x 1. pladser

Deriblandt er 4. pladsen min samlede placering i VM i klassen Pro Masters. Og den ene førsteplads er for samlet vinder af Europa cup'en, hvilket egentligt kan tituleres som et europamesterskab.

I 2015 er høstet metal, glas, træ & plastik - champagne, sekt & asti :-)

Konkurrencemålet for 2016 er at vinde verdensmesterskabet for Pro Masters; at bytte min 4. plads ud med en 1. plads. Fjerdepladsen blev vundet på en defekt cykel, eftersom jeg var i superstærk topform og troede jeg kunne gå på vandet. Det kunne jeg sikkert også, men det kunne cyklen desværre ikke. Og den måtte kraftigt lide under et forsøg på - som lykkedes - at hoppe ekstra langt og derved vinde vigtige sekunder, hvilket resulterede i en defekt forgaffel og et ovalt kronør :-(

Foruden målet som verdensmester er det sekundære mål at vinde så mange konkurrencer som muligt, hvor jeg deraf har alt den selvtillid med til VM'et, jeg kan få - også selvom jeg har en del med fra naturens side ;-)



Undervisning & instruktør-siden er også gået fremad.
Der er en udefrakommende voksende interesse for at lære korrekt køreteknik. Interessen er fra alle sider som enkeltpersoner, hold, klubhold, decideret klubber osv.

Klubinstruktører fra MTB klubber som Holte, Dansk Mountainbike Klub og Silkeborg er blandt nogle af de store klubber, som har modtaget min undervisning.
Kørefærdighederne viderefører de i deres respektive klubber og får belært deres medlemmer med sikrer køreteknikker.

Desuden kører jeg et samarbejde med DGI, som tiltider efterspørger min undervisning til efteruddannelse af deres egne MTB-instruktører og/eller som ekstern underviser til udvalgte DGI-events.
En rank ryg er et must under din MTB kørsel
- og generelt er en ranket ryg (jo) sundt for dit helbred og krop.

Målet for undervisningen i 2016 er, i samarbejde med rejsebureauer (navne kommer senere), at tilbyde teknik camps - workshops - i Portugal, Østrig og Frankrig.
Camps'ne i Portugal vil ligge fra november til april. Østrig vil være i maj og september. Frankrig vil blive en teknik camp med fokus på MEGAvalanche, som naturligvis ligges ugen op konkurrencen i Alpe d'Huez. Decideret downhill camps vil ligges i sommerferien et andet sted i Frankrig.

Der kommer masser af nyt, når aftalerne er på plads osv. Og du vil NÆPPE komme til at overse nogle af de fantastiske og udviklende tilbud.

Og for at slå det helt fast med syvtommersøm, så er alle mine teknik camps - ude som herhjemme - for ryttere som ejer en "ALMINDELIGE" mountainbike! :-) ... Ellers vil det blive gjort klart - højt og tydeligt, hvis der kræves en særlig form for mountainbike.

Har du mod på at lære nyt; udvikle dine kørefærdigheder, rykke personlige grænser (naturligvis indenfor pædagogisk rækkevidde) og opleve smukke bjerge på din MTB plus så meget mere, så følg med på siden, via Facebook og/eller Instagram under 'Mads Weidemann' og du vil blive informeret om teknik camps herhjemme og i udlandet i 2016.



Godt nytår allesammen!

P.S.: Jeg lover i 2016 at opdatere / skrive hyppigere på hjemmesiden, end jeg gjorde i 2015. Dog må vi erkende, at sociale medier har overtaget magten fra hjemmesiderne.
Giv et "Synes Godt Om" til Facebook-siden, 'Mads Weidemann - Sportsudøver' og du vil blive opdateret med det allernyeste.