Kære Læser

Velkommen til min blog.

Alt aktivitet er fra 1. januar 2017 flyttet over på www.mtbakademiet.dk. Derfor vil du ikke finde nye opslag på denne side. Nye blog-opslag finder du på www.mtbakademiet.dk/blog-vlog.

Vi ses på mtbakademiet.dk :-)

Bedste hilsner
Mads Weidmemann


Målet med bloggen er at inspirere dig til at dygtiggøre dine mountainbikefærdigheder.
- Og måske du finder generel inspiration til livet.

Det skal nævnes, at alt skrevne er egne udtagelser og holdninger. De er ikke påvirket af eventuelle partnere eller lignende.

God læselyst & bedste hilsner
Mads Weidemann


10.11.2014

Næstved MTB-bane

Lørdag d. 11 oktober konsulterede jeg Næstved MTB-klub angående baneudvidelse til klubbens kommende 2015 world cup afdeling for U19-ryttere.

Jeg gav mit besyv med, hvad jeg synes, der kan gøres af banetilføjelser til denne kæmpe og vigtige event for dansk mountainbikesport.

Overordnet er min mening, at de unge ryttere og verdenspressen skal tage fra Danmark med oplevelsen af, at world cup afdelingen var det hårdeste og mest ubarmhjertige de længe har prøvet.

Dermed sagt, at banen SKAL være så teknisk og udfordrende hele vejen rundt, at der ingen indlysende sektioner er med mulighed for at "slappe af" og "trække vejret".

Tror, alle kommer med en skjul opfattelse af, at i Danmark kan man da ikke cykle mountainbike, hvilket vi naturligvis skal modbevise. Og når det er gjort, kan man da kun ønske sig, at Danmark gennem den udenlandske presse bliver hypet som ny MTB-destination.

Hvis eventen forløber som planlagt, kan Danmark på længere sigt få tildelt en world cup afdeling for den absolutte herre-elite, som er noget at det største indenfor sporten, et land kan tildeles .

Deraf kommer sponsorer og økonomiske midler pludselig til, hvilket er vigtigt for alle, der ejer den mindste kærlighed til mountainbikesporten. Da flere midler kommer til talentarbejde, vedligeholdelse af MTB-spor, markedføring, folkesundhed osv osv.


|| Selvom billedet er fra Leogang i Østrig, skal Næstved bygge lignende tekniske udfordringer,
så specielt ryttere og verdenspressen får sig en "AHA/UHA-oplevelse"||