
Mine erfaringer med banen var gode. Havde kørt world cup på samme bane i '07 og '08 - dog i tørvejr.
I ugen op til dette års afdeling ville en monsunagtig forårsregn ingen ende tage. Heller ikke under selve konkurrence-dagene.
Bare på én gennemkørsel, ca. fire minutter, klæbede der så meget mudder til bukserne, at de ved målstregen var gledet ned i nærheden af knæhaserne.
Banen var selvfølgelig meget medtaget af alt den regn. Men bestemt ikke dårligere - tværtimod mere teknisk udfordrende på grund af al pladderet.
Havde masser af sjov i mine træningsgennemløb, fandt gode linjer og en god rytme.
Minutter inden min tur til at køre kvalifikation åbnede himlen sig igen umenneskeligt. Jeg kørte ned fra start-rampen - uret tikkede nu, og jeg var igen i konkurrence mod tiden. Alt var tåget ind i vand og mudder, og min erfaring sagde, at jeg skulle tage den med ro.
- Jeg formåede at holde fokus i ca. 2 min., og pludselig lå jeg der i søllet. På et splitsekund var mit forhjul smuttet på en skjult og meget glat trærod.
Inderst inde vidste jeg, at det nu var forbi - min videre deltagelse i første afd. af world cuppen.
Bare ét styrt er nok til ikke at komme blandt de firs første af ca. 250 ryttere, der kæmper mod tiden for at komme i finalen.
Jeg drog nu mod DK efter ikke at have været hjemme i fireenhalv måned. Jeg var selvfølgelig skuffet over ikke at have holdt cyklen på hjulene, men inderstinde var jeg meget tilfreds. Vinterens forberedelser i Sydspanien havde båret frugt, jeg følte alt gik som planlagt på cyklen, på banen og så dybt inde i hovedet - det mentale.
Derfor ingen sure miner at køre hjem på :)
Mads Weidemann is proud to cooperate with GT-bicycles, Automester - Broby/Sorø, SRAM, Timmerwerk, Crankbrothers, Oakley, Mavic, POW, Falke, SorøBicycleClub, Gamut and Maxxis.