Kære Læser

Velkommen til min blog.

Alt aktivitet er fra 1. januar 2017 flyttet over på www.mtbakademiet.dk. Derfor vil du ikke finde nye opslag på denne side. Nye blog-opslag finder du på www.mtbakademiet.dk/blog-vlog.

Vi ses på mtbakademiet.dk :-)

Bedste hilsner
Mads Weidmemann


Målet med bloggen er at inspirere dig til at dygtiggøre dine mountainbikefærdigheder.
- Og måske du finder generel inspiration til livet.

Det skal nævnes, at alt skrevne er egne udtagelser og holdninger. De er ikke påvirket af eventuelle partnere eller lignende.

God læselyst & bedste hilsner
Mads Weidemann


12.02.2014

D.A.F.F.


Danish Adventure Film Festival, er som navnet antyder en festival for adventure film - hvor sport og naturen er foreviget til smukke film.

Festivalen kører hvert år fra ultimo november til medio december i København, Aarhus og Odense.

Mange af de danske film, som deltager har officiel præmiere på festivalens start i København, og hvor der til så mange andre festivaler naturligvis også er en officiel prisuddeling.

Danske adventure film er efterhånden i meget høj standard og for hvert år er der flere og flere danskproducerede film i programmet.

Filmene har hård konkurrence fra "kæmpe" produktioner som fx Red Bull. Men disse kæmpe produktioner formår aldrig at fortælle en dybere historie - kun en masse fed actionpacked optagelser.

Tværtimod formår de danske "low budget" at fortælle den mere personlige og eftertænksomme historie. En historie, en inspiration, der måske kan motivere netop dig til at komme afsted; om det er ud i regnvejret og løbe eller igang med din store drøm??

Og nu kan atleten, Mads Weidemann godt lide at brede sig (hø hø).
Har i et par år ønsket at komme med en film, der måske kunne præge publikum i en eller anden grad.

Derfor teamede jeg op med de to herrer journalist, Sebastian Kjær og mediefotograf, Daniel Bygballe, der gennem dele af årets MTB sæson fulgte undertegnets færden i det nationale som internationale mountainbike miljø - når jeg altså ikke var skadet, hvilket jeg var fra 1. maj til medio august.
Og ud af det kom en film på ca. 30 min., som havde præmiere på D.A.F.F. torsdag d. 27. november.

Filmen fortæller min egen historie; hvorfor jeg gør det, hvad inspirer & motiverer mig og hvad vil jeg med sporten - om det altid skal være race eller måske give glæden ved MTB videre til andre?

Hvis filmen har interesse kan info læses og billetter bestilles her.


Avisen MetroExpress skrev en artikel om filmen i begge deres aviser; fysiske som netavisen:
|| Netavisens artikel kan læses her ||



Teaser findes naturligvis også:

Teaser 1
klik her


 Teaser 2