Efter at have holdt en uendelig lang nat ud i fosterstilling med koldsved, smerte og diverse andet, der nu følger med sådan en omgang forfærdelig maveforgiftning, blev klokken endelig nok til, at jeg kunne blive kørt med den altid tilstedeværende ambulancetjeneste til doktoren og få medicin mod maveforgiftning og allergiudslæt.
Efter besøget var det tilbage på hovedet i seng og få sovet med en vaklende drøm om, at jeg netop ville være i stand til at komme på hesten og køre kvalifikationen trods omstændighederne og uden deltagelse i dagens træning på banen. Så jeg måtte hvile på laurbærrene fra gårdsdagens træning.
Jeg vågnede præcis én time inden min tur til at køre. En hurtig situationsfornemmelse og jeg kom i tøjet. Fik to bananer, en meget varm cola og lidt vand og så olé olé og af sted.
Under de fem minutters nedkørsel kunne jeg mærke, at rugbrødsmotoren ikke gik på alle cylindere. Min fysik og motorik flakkede, og jeg kunne ikke holde nok fart igennem den meget opkørte bane – hvad den havde udviklet sig til grundet den så snart evige regn og de dertil kommende ca. 1500 worldcup-ryttere* der havde kørt banen siden fredag morgen.
Med blodsmag i munden og ét styrt krydsede jeg målstregen i ethundredtreogtressenstyvende tid, hvilket var et godt stykke fra at komme i finalen.
Men et forsøg var gjort. Og fik bevidst, at det gamle ordsprog stadig findes; at man ikke kommer sovende til noget ;)
*1500 worldcup-ryttere skal forstås, at med 240 startende ryttere og hver får 5-7 træningsgennemløb.
Mads Weidemann is proud to cooperate with GT-bicycles, Automester - Broby/Sorø, SRAM, Timmerwerk, Crankbrothers, Oakley, Mavic, POW, Falke, SorøBicycleClub, Gamut and Maxxis.